Bingel

Bingel is een online leerplatform voor kinderen in de lagere school. Op een online leerplatform kunnen kinderen op een speelse manier leerstof inoefenen of extra oefeningen maken. Dit kan thuis of op school.

Je kan met Bingel aan de slag op een PC, laptop of tablet. De leerkracht bepaalt welke opdrachten of oefeningen de leerlingen kunnen maken. Scholen met een oudermodule geven de ouders een ‘oudercode’ voor elk kind. Hiermee kunnen ze de activiteiten van hun kind op Bingel opvolgen.

Net zoals andere online leerplatformen wil Bingel dat kinderen er plezier aan beleven. Er zitten spelelementen in dit het voor de kinderen aantrekkelijk moet maken om aan de slag te gaan op Bingel. Toch blijft het in de eerste plaats een online omgeving om oefeningen te maken die aansluiten bij wat ze geleerd hebben op school.

Wist je dat?

Als kinderen een taak of opdracht tot een goed einde brengen, krijgen ze virtuele munten. Deze kunnen ze gebruiken om spelletjes mee te spelen op Bingel of om een avatar (virtuele persoon) te versieren.