Klasblog juf Annika - 6e leerjaar

April

Deze maand was een korte maand. Toch deden wij vele leuke dingen. Zo gingen wij samen naar de bib. Daarnaast zijn we bezig met een project rond het volume. Hiervoor maken wij onze droomstad in 3D.

Maart

Deze maand stond fietsvaardigheid op de planning. Hiervoor oefenden we eerst op school, waarna we met onze fiets de straat op gingen.

Ook was het jeugdboekenmaand. Hiervoor lazen we een boek, maakten we hiervan een kijkdoos en een affiche. Op het einde van de maand stelden we dit voor aan de rest van de klas.

We bouwden een reuzegrote knikkerbaan op school. Dit deden we samen met het vijfde leerjaar.

Op de laatste dag voor de paasvakantie deden we de ‘egg drop challenge’. Hiervoor maakten we in groep een constructie waarin we een rauw ei staken. Wanneer deze constructie klaar was, gooiden we deze samen met het ei vanop de eerste verdieping op een harde ondergrond. Twee van de vier groepjes slaagden erin een constructie te maken waarin het ei niet brak.

Februari

Februari was een gekke maand. Zo vierden wij carnaval met de hele school. Naast de lekkere pannenkoeken stonden er leuke activiteiten op de planning.

Ook speelden we weer spelletjes samen met de kinderen van het derde leerjaar. Samen met hen beleefden we een fijne namiddag.

Januari

Deze maand vergat onze juf veel foto’s te trekken. Toch hebben wij het nieuwe jaar weer goed ingezet. We beleefden zo al heel wat pret gehad tijdens de koude dagen op onze zelfgemaakte ijsbaan in de tuin.

Volgende maand posten we weer meer foto’s!

December

Deze maand hadden we een workshop beatbox en deden we een samenwerkingsactiviteit met het derde leerjaar.

Ben je ook benieuwd naar meer ?  Neem zeker een kijkje !

In onze klas werkten we rond expeditie geluk.
Hieronder enkele sfeerbeelden.

Wil je nog een keertje nagenieten van onze bosklassen ?  Klik dan snel hieronder.

Het zesde leerjaar ging deze maand boeken ontlenen in de bib.
Sommige leerlingen waren al helemaal verdiept in hun boek.
Neem zeker een kijkje !

De eerste maand van dit schooljaar zit er alweer bijna op …