De glunderketting is gemaakt van zelfgemaakte kralen. Ieder kind maakt op school van viltwol een eigen kraal in zelfgekozen kleuren. Elk kind mag ook een eigen kleine schat meenemen die we tussen de glunderklralen rijgen. Dat mag een bestaande kraal zijn of iets uit de natuur, een klein speelgoedje,… Als het maar een gaatje heeft.

Als alle kralen af zijn en de attributen meegebracht, rijgen we onze glunderketting. De ketting wordt elke ochtend, samen met een compliment, om de nek van een kind gehangen. Hij of zij kan er dan lekker even mee pronken en geeft hem op een zelfgekozen moment aan een ander kind door. Zo reist de ketting samen met de complimenten van kind naar kind en ontstaat er een heuse glundervibe in onze klas en op school.

We gaan deze glunderketting de rest van het schooljaar elke dag gebruiken. De kinderen oefenen in het geven en ontvangen van complimenten en horen klasgenootjes lieve woorden tegen elkaar zeggen, waardoor het normaal wordt. Ze leren zichzelf en elkaar beter kennen en zeggen steeds meer lieve dingen tegen elkaar.

Aan het eind van het schooljaar krijgt iedereen de zelfgemaakte kraal mee naar huis, als aandenken aan het glunderjaar.

Onze kinderen gaan glunderen en genieten!