Klasblog juf Lieve - 5e leerjaar

Hallo!

Hier zijn we weer met heel wat foto’s uit onze klas.

Zo gingen we de voorbije maanden naar de BIB, bouwden we met het 6de leerjaar hoge en ingewikkelde knikkerbanen.

Ook zien jullie ons aan het werk terwijl we leerden hoe we kaarten moesten lezen. We pasten dit toe in het oriëntatielopen. We kropen voor één dag in de huid van Vaserely en maakten optische kunstwerkjes met zelfgetekende ruiten.

Tijdens onze uitstap naar de kinderboerderij leerden we over industriële en biologische voeding.

Veel kijkplezier !

Februari

Ook deze maand vierden we weer een verjaardag. Hip hip hip hoera voor OLA!

Tijdens de lessen van Nederlands gingen we aan de slag met het thema “Ik ben bang dat ik ontplof”.

We verdiepten ons in verschillende teksten en werden zo een expert.

Zo lazen we teksten over een  Zeppelin die in Hindenburg tijdens WO I ontplofte, over plofkoffers, dynamiet, bolbliksems en de eerste reis van Apollo 13.

Als jullie graag willen weten wie Alfred Nobel is, vraag het aan de jongens en meisjes van het 5de leerjaar. Het zijn nu echte ontplofkenners 🙂

Nadien gingen we onze mindmap aan elkaar toelichten zodat we de opdrachten in ons werkboek konden invullen. Wat hebben we veel geleerd!!!

Januari

Wij hadden een erg fijne workshop rond media.  We leerden zelf een robot programmeren!
Klik snel verder ; dan zie je onze foto's.

November

Deze maand is voorbij gevlogen ! Wij deden erg veel leuke dingen zoals expeditie geluk, de voorleesweek en Tekenfund.
Klik hieronder om onze foto's te bekijken.

Het leren van de Franse taal is toch erg speciaal in het vijfde leerjaar.
Tijdens de glundermomenten van juf Sophie maakten wij herfstmandala's.
Kijk je mee ?

Zeeklassen

Kijk je nog graag eens terug naar de foto's van onze fantastische week aan zee ?

September

Onze allereerste fietstocht naar het zwembad. In het 5de leerjaar gaan we immers om de 2 weken met onze fiets naar Sportoase.
Weet jij wie onze jarige was deze maand ?