Klasblog juf Lore - 1e leerjaar

April

Ook in de maand april deden we weer heel wat leuke dingen. We werkten rond het thema theater...

Maart

De maand maart is weer voorbij gevlogen! We werkten rond het thema ‘Theater’ en we leerden verder optellen en aftrekken tot 10. De paasvakantie komt stilaan dichterbij, dus gingen we aan de slag rond het thema ‘lente en Pasen’.

Februari

Ook februari is ondertussen gepasseerd en wat hebben we weer heel wat leuke dingen gedaan. We leerden onze laatste letters en hielden daarna een letterfeest. Daarnaast zijn we ook aan ons nieuwe WO-thema gestart, we leren over de safari en de wilde dieren!

Januari

Na twee weken uitrusten zijn we met volle moed het nieuwe jaar begonnen. Na de kerstvakantie werkten we rond thema ‘boeken’. We zijn namelijk gestart met het leren van onze laatste letters.

December

Met de Kerstvakantie in zicht, kunnen we stilaan terugkijken op de laatste maand van het jaar. In december verwelkomden we Sinterklaas en Piet op onze school en leerden we over het thema Kerst. Nu kijken we uit naar het nieuwe jaar!

November

In november leerden we wat meer over lekker eten. We leerden heel wat nieuwe voedingsmiddelen kennen en we ontdekten waar melk en suiker vandaan komt. Op het einde van de maand werd het stilaan tijd om ons voor te bereiden op de komst van Sinterklaas en Piet!

Oktober

De maand oktober zit er alweer op. We leerden heel wat nieuwe letters, we oefenden op rekenen en leerde onze eerste letters schrijven. Deze maand werkten we rond thema ‘herfst’.

September

De eerste maand van het schooljaar is bijna voorbij. Onze kinderen maakten op 1 september de stap naar het eerste leerjaar en wat was dat spannend. We leerden elkaar beter kennen, maakten vrienden en we leerden onze eerste woordjes.