Sportdag

Afgelopen vrijdag kwamen alle kleuters in hun beste sportkleren naar school want het was sportdag. En wat hebben ze er ontzettend van genoten! Bij deze sportdag stond avontuurlijk buitenspelen en spelend leren centraal. We trokken met de kinderen naar buiten waar ze vrij konden spelen in de natuur. Ze konden op eigen tempo en niveau op ontdekking gaan en nieuwe dingen leren kennen.

Herfstbingo

We zijn de dag rustig gestart met een herfstbingo. In het bos waren overal kaartjes verstopt die de kinderen moesten gaan zoeken. Soms hingen de kaartjes hoog in de bomen... maar dat was geen probleem voor ons!  Het groepje dat de meeste kwartetten kon maken, was gewonnen.

Winning team!

Blote voetenpad

Wat is er nu leuker dan je voeten eens goed te laten masseren..?
Tijdens het blote voetenpad konden de kleuters verschillende ondergronden ontdekken met hun voeten.

En bij een blote voetenpad horen natuurlijk ook vuile voetjes 🦢🏼

Knutselen in de natuur

Wat kan jij maken met de natuur? Die vraag werd er gesteld aan onze kleuters...

De natuur zit prachtig in elkaar, maar combineer een aantal dingen en je kan nog veel meer moois tevoorschijn toveren! Kijk maar even mee naar wat wij hebben gemaakt!

En om deze super leuke dag af te sluiten, mochten we met deze grote houten planken bouwen. Er werd van alles gebouwd door de kleuters: auto's, kastelen, treinsporen, ... Aan fantasie geen gebrek!

Sportieve groetjes van de bosdierenklas!

🌳🦌