Maart is de start van de lente maar natuurlijk ook van de jeugdboekenmaand !!!

Iedere week kregen we een nieuwe opdracht. Daarmee konden we nieuwe boeken winnen voor onze klasbibliotheek.

We versierden letters. Gingen naar de bib om nieuwe boekjes te kiezen en maakten er enkele leuke foto’s. Natuurlijk hebben we ook een boek gelezen en maakten hiervan een echte boekbespreking. We versierden onze klas met boekjes. Iedereen bedacht een leuke titel voor zijn of haar boek over juf Kristel.

De Kinderboerderij en brood bakken

Bij een stralend lente weertje gingen we op stap naar de kinderboerderij. De pauw toonde zijn mooiste veren. We genoten er van de dieren en de zon. Koeien borstelen en kippen en geitjes eten geven, dat kunnen de boertjes en boerinnetjes van het derde leerjaar als de beste.

We leerden er ook hoe je van graan meel kan maken en natuurlijk mochten we zelf aan de slag om een heerlijk broodje te bakken.

Hikketakketoe

Ook meneer Hikketakketoe kwam weer op bezoek in onze school. We luisterden naar een spannend verhaal waarbij de kinderen ridders, prinsessen en heksen mochten spelen. Nadien gingen we aan de slag met hout en spijkers en creëerden we de grappigste figuren.

Hiep hiep hoera

In maart was Nikola jarig! Proficiat!