Geluk en nog veel meer in het eerste leerjaar

Expeditie geluk

Bij ons op school vinden we het niet enkel belangrijk dat we de leerstof onder de knie krijgen. Wij willen ook dat iedereen zich goed voelt op Dromenvanger. Daarom werkten we de eerste week na de herfstvakantie rond Expeditie Geluk. We maakten onze eigen ademhalingsraket, we bespraken wat we zouden meenemen op een ruimtereis en we gaven elkaar complimentjes. Nadat we alle opdrachten volbracht hadden, was het tijd voor een feestje op planeet Pa-R-ty!

Waar komt het vandaan?

In november werkten we rond eten. We leerden heel wat nieuwe voedingsmiddelen kennen en we bespraken wat gezond is en wat niet. We maakten ons lievelingseten uit zoutdeeg en lekkere ijsjes. We leerden over de suikerbieten en we kregen zelfs de kans om een stukje te proeven. Daarnaast leerden we waar de melk vandaan komt om onze lekkere ijsjes te maken.

Tekenfund

Dit jaar doet Dromenvanger mee aan Tekenfund. Dit is een organisatie die tekeningen van kinderen bedrukt op brooddozen, placemats, … Hiervoor maakten wij de allermooiste tekeningen met de eerste letter van onze naam!

Voorleesweek

In november kan de voorleesweek natuurlijk niet ontbreken. In het eerste leerjaar kwamen er heel wat ouders lezen, maar ook de kinderen van het vijfde leerjaar hadden enorm leuke verhalen voorbereid.

Medialessen

Elke maandag krijgen wij medialessen van meester Dirk. We leren werken met een iPad en verbeteren zo onze ICT-vaardigheden.

Workshop Boomwhackers

Wij kregen een workshop Boomwhackers! Dit zijn plastic buizen waar je geluid mee kan maken. Door te slaan op onze handen, benen, stoelen en krukjes, maakten we super mooie muziek.