Thema herfst, takenbord, open deurtje, sportdag en Glunderen

Thema herfst

Deze maand werkten we rond de herfst en Halloween. We kregen brieven uit het dierenbos en hielpen meneer Uil. We leerden waarom de bladeren van de bomen vallen, waarom dennenappels open en toe gaan, we maakten ons eigen herfstmannetje en we maakten lekkere spinnensoep!

Takenbord

We leerden de voorbije maand heel wat nieuwe letters, nu kunnen we al heel wat meer woorden lezen. We oefenden op ‘meer’ en ‘minder’ en we leerden monstertje meer van rekenen kennen. Daarnaast leerden we ook onze eerste letters schrijven. Dat was spannend! Om deze leerstof extra in te oefenen, doen wij dagelijks een takenbord. Hier oefenen we de leerstof verder in aan de hand van leuke opdrachten.

Open deurtje

Ook deze maand speelden we nog regelmatig samen met onze vriendjes van de kleuterschool. Op vrijdag deden we vaak mee met open deurtje en mochten we gaan spelen in de kleuterklassen.

Sportdag

In het begin van de maand oktober gingen we samen op sportdag! We schoten met pijl en boog, gingen op zoek naar dieren in het bos, we spoten met gekleurd water en mochten lasershooten.

Glunderen

Naast al dat werken, is het natuurlijk ook belangrijk om te ontspannen en om elkaar wat beter te leren kennen. Samen met juf Bernadet oefenden we op luisteren naar elkaar en deden we aan yoga.